onsdag 7 april 2010

Öron öron öron...

Tjabba Tjena Hallå!

Vad är det med mig?Jag var ju inne i ett sånt jäkla bra "mode" och skrev varje dag,mina ungar har levt rövare de senaste dagarna så det är nog därför!Men dom lever iofs ALLTID rövare så what´s new?

Hur som helst kan en del mornar se ut såhär,då är det bara mys som gäller!
Tisdag igen, lämnade Aurora hos Eva vi gick verkligen i bra tid trots att Attoj var heeeeelt galen innan vi gick,han var så himla trött!Dom skulle vara påskkärringar idag,IGEN,Patricias barn hade inte fått vara det förra veckan så dom firade påsk lite efter!Aurora som har ett ton med godis på lager,tog med sig ett litet chokladägg till alla barn-efter att mamma övertalat henne om "-Att det ska bli rholit!"haha,och det blev det!


Med kvasten i hösta hugg!haha

Alla små påskkärringar!
Jag åkte in till stan,för jag var helt galen,Floralin hade fått in nya kläder såå fina!Jag träffade Ellen och gick senare till Nybrogatan också där jag träffade Nanna!

Köpte en massa grejjer...var ju tvungen man inte inte motstå!
Sen åkte jag och Attoj hem och städade sen kom Jonathan hem,skit sent eftersom jag hade så jäkla bråttom iväg ner till Aurora där pappa skulle hämta oss 20 över två!Kom dit typ fem i halv,då var inte ens han där än!
Aurora var på retsticke humör,skitjobbig!Pratade som en bäbis och löjlade sig!När vi väl kom till Nacka Närsjukhus,som för övrigt är helt sjukt creepy,det är en massa läskiga människor som cirkulerar runt både inne och utanför sjukhuset...får rysningar...precis vad pappa sa när han satt i typ 1 1/2 timme och väntade på oss.
Vi fick komma in i ett rum med 2 andra barn och deras föräldrar.Alltså det var en sån pinsam tystnad och ingen sa något det var helt sjukt...jag bara störde mig på hela situationen och ville gå!Sen kom det in en narkosläkare och en kirurg.Dom satte på en jävla skitfilm som ingen unge orkade kolla på,Aurora drog iväg efter 5 minuter (filmen var 12 min lång) efter att de två andra barnen stod och lekte med bilar.Sen kom dom tillbaka och skulle ha enskilda samtal.Då satt jag och den andra mamman med hennes son kvar i väntrummet,alltså muppar,hon typ kollade på Aurora som hon var ett UFO och gav inte mig en enda blick.Hennes skitiga son satt på golvet och pratade som en bäbis på riktigt och vara nördig och han glodde han med.Tystnaden ringde i öronen!Sjukt irri!Sen var det iallafall våran tur tänkte jag när den första ungen kom ut,eftersom att vi kom före dom muppiga,nähe du,då ropade dom in dom,jag ställde mig upp och ba,nej det är våran tur nu,vi kom före er och vi har en skjuts som sitter och väntar på oss!Då blev mupp-mamman sur och mumlade något i stil med bråttom blabla...MUPP!haha
Vi kom in i rummet och jag avbröt dom på en gång och sa att Auroar har haft feber dom senaste dagarna och att en operation nog inte gick att genomföra eftersom hon säger att hon fortfarande har ont i örat!Dom instämde MEN gav mig ändå EMLA-plåster till att bedöva handen för kanylen vid operationstillfället och en dos med Alvedon!Jag sa sedan att det kändes sådär med att INGEN doktor på sjukhuset har tittat på hennes öron utan bara en nere på Tyresö Hälsan.Det slutade iallafall med att jag domderade upp på Öron-Näsa-Hlas mottagingen och krävde att en doktor kollade hennes öron,30 minuter senare sitter vi i undersökningsstolen och petar med tops i örat!Hon hade öronkatarr i ena örat,och smärtan hon har denna gång är den samma som alltid tycker jag,så han sa att det understryker ännu mer att en operation är nödvändig,men att det inte gick att genomföra nu då den är pågående.Så nästa månad den 6 maj är det inbokat igen,hoppas inte att det blir någon ny inflammation eller katarr igen då!
Min bästaste pappa stannade ju som sagt hela tiden och väntade på oss,och skjutsade hem oss igen!Så himla snällt,tack pappa!Puss
När vi kom hem hade Astor sovit i 1 timme och det var HELT fel tid!
Så han var liksom vaken till halv elva på kvällen!OH NO!Det var skit jobbigt...
Onsdag!
Snackade med Eva på morgonen hon hade världens migrän utbrott igår och hade spytt och grejjer,stackarn!
Hon frågade om jag hade något bestämt,om jag ville ta en fika i lekparken med henne,och det gjorde jag!Hade med te och kaffe och skorpor!
Ungarna lekte runt!

Sen messade jag Natti,hon fyllde ju 25 år idag!Grattis!

Vi stämde träff i centrum för lunch!Jag sprang ner och köpte en mobil i present till henne!Värsta bästa svägerskan EVER är jag ju!Det blev en rosa,den vill jag också ha!LYX!
Vi knallade runt i centrum sen bestämde vi att vi skulle luncha på "Hörnet".Men alltid när man ska äta där är det sånt jädra meck.Killarna som jobbar där beter sig som att dom aldrig sett en tjej förut...bara dryga och jobbiga.Vi tvingade iallafall dom att öppna uteserveringen så vi slapp sitta inne och bli uttittade!Vilket var tur det!

Natti följde sen med mig och hämtade Aurora vilket var rena rama lyxen för henne för Natti tog med hennes vagn!Det hade nog inte gått att komma hem annars för hon var jätte trött.

Sprang på Mikaela typ 75 gånger i centan också...Astor och Minou var ju tvunga att pussas lite!haha,hon körde centrummorsa race hon med!
Kvällen bestod mest av gnäll,och Aurora bet sin söta lillebror i fingret,alltså BET honom.Märket var het sjukt!Blev så fly förbannad!aaaa...
Sen var det dags att sova,båda somnade vid kvart över sju,och ja somnade typ 5 minuter efter dom,vaknade vid 8 av att Jorre var hemma,men han sov han med i soffan!haha

Måste bara "visa" min nya kavaj som är så nedrans snygg!
Blå/vit randig,I LOVE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar