söndag 11 april 2010

Feber...feber och feber...

Hejsan svejsan!
Hoho jaja,blogga ja det ska man ju hinna med,kände mig näst intill tvingad att sätta mig här idag då det gått för tok på länge sedan senaste inlägget...
Jaha börjar väl med fredagen...Natten var ju rolig, med nästan 40 graders feber vaknar Aurora och yrar.ALLTSÅ HUR mycket ska en sån liten unge tåla?Stackarn har haft feber fram och tillbaka i över en vecka nu!Tur (peppar peppar) bara att Attoj inte blivit dålig,sprang ner till centrum på morgonen,tvingade ut ungen,usch vad taskig jag är,för att kolla på Kappahl Vintage kläder som släpptes på morgonen,jag var först in och dessutom ensam...trodde det skulle vara lite anstormning...köpte en kjol,klänning,skor,4 hårspännen,muffinsformar.Ska lämna tillbaka nästan allt,det var skit dyrt och om ni frågar mig,inte värt pengarna,går heller och handlar på jobbet då!Det fanns en del skit fina saker men det var ju till små bäbisflickor...Attoj kanske?..nej det går inte...inte rosa och muffins...haha,jag messade Mikaela på morgonen och frågade om hon ville komma hem på en fika och "blöjtårta-skola"!Hon tackade ja och vi möttes upp lite senare i centrum,köpte Barna i bullerbyn 2:an och Timmy Lamm filmer till Aurora,Barna i bullerbyn går varm här...
Skickade iväg ett sms till Anna också för att påminna henne om Kappahl,hoppas hon köpte något!

Haha Astor var ju superglad att han äntligen fick gulla lite på sin brud!haha han hade saknat henne!


Söta storasyster Kim och Ida-Minou.
Mikaela hade ju med sina "stora barn",vi käkade lunch fikade,Kim och Douglas lekte med Aurora vilket hon tyckte var jätte roligt!
Juste fick se Mickis blöjtårta via MMS idag-supersöt!
Kvällen blev sen rätt så jäkla tråkig...gjorde inget speciellt,lite som vanligt....haha
Lördag...
Jag städade som en idiot hela morgonen,Arre hjälpte mig och tokade av i hennes rum och fick en egen trasa,det blev sååå fint,tydligen var man tvungen att ha mycket vatten när man torkade,det var vatten ööööverallt...hmm...
Utlovade visst att det skulle bli godis svampen med mormor och ungarna. Men sen ringde pappa och sa att han skulle komma och sätta upp vår fläkt!Ramlade typ av stolen-så glad blev jag för det,vi har ju haft den under Attojs säng,där den inte gjort någon nytta i typ 2 månader,fy satan vad snyggt det blev!Skit glad,tyvärr tänker jag inte fota den förrän jag hittat sånt där rengöringsmedel till det rostfria stålet...!Direkt när man tar i den ser man varje litet fingeravtryck...haha
Aurora var jätte seg och hade varit vaken och varit ledsen under natten,hon låg i soffan med feber och kollade på Ronja Rövardotter med Susanne,efter ett litet tag så somnade hon där!Det har inte hänt på typ 2 år,att hon somnat på dagen!Helt sjukt,hon somnade runt 2 och jag fick väcka henne halv sex!!!!Sov nästan hela dagen...
När hon vaknade sen var hon jätteglad och rätt så pigg,ingen feber.
När Jorre kom hem hade mamma lämnat Twilight filmen på hans jobb.YES YES YES!haha
satte på den på direkten när jag la Astor.Sen gick jag och Arre ner till godissvampen ändå,hon satt i vagnen,jag var tvungen att hämta ut mitt nya armband,reklamerade det andra Rock by sweden-tappade färgen!Hon var dessutom inte trött för fem öre,inte så konstigt...När vi kom hem sen kom också Michel för att kolla på El clasico!Tyvärr blev det inte så glada miner för Jorre,ni som kollade vet väl varför...Michel däremot hade skitkul...haha
Jag gjorde lite tapas tallrikar åt dom två nördarna...
Söndag
Ja,feber inatt med...varje gång hon får en alvedon blir hon typ sjöblöt när den går ner...
Jonathan var tvungen att fota dom imorse han tyckte dom var så "gylliga".Snygg min Arre gör...haha!
Sen kom mamma och Svante,jag klippte Svantes hår,och jag satte in mitt HMlöshår på mamma,det syntes inte alls att det var löshår på henne,jag kan inte ha det för mitt riktiga hår är för långt...Kanske inte efter den här veckan dock!Jag har använt blondspray på mitt hår,jag brukar typ alltid göra det!Men det här gången har det gått fel,mitt hår har typ "smält" på en del ställen!HJÄLP!fick klippa min lugg igen vilket jag verkligen inte ville,fan,håret var som gummitrådar!
Sen blev det klarblå himmel!Passade vi på att vara ute lite parken,fattar inte på dagen är hon så himla pigg och på natten slår det till igen!Jätte glad,Äntligen kan man gunga i vår park och ingen snö kan man se heller!Finally!
Vi gick och köpte glass och fikade i parken,sen hämtade jag visst ut varsin drink till mig och mamma,hahah!Hoppas ingen såg Hulahula drinkpinnarna...haha!

Hoppas det blir lite fint väder imorgon med,längtar ut eftersom jag typ varit inne hela helgen med Aurora!

Tjing tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar