lördag 24 april 2010

HEJA TYRESÖ!

Idag hade vi planer,planer på att gå och heja på tyresös damlag,deras första allsvenska hemmamatch på nya konstgräs planen,och nya läktaren!
Jag och Aurora började med att gå ut i parken igen,och Astor hängde med i vagnen. Sen ringde Porre,han skulle ju hjälpa mig att möblera om var tanken men det blev det inget av tyvärr...
Han kom och fick lite frukost,när jag stod och smörade mackor åt honom lät det som att någon höll på med vår ytterdörr,jag gick och kollade men det var ju ingen där,lite senare ringer min mobiltelefon och då var det mamma som stod utanför dörren och knackade på!haha hon kom runt och hängde med oss i parken i 5 minuter på en snabb kaffe!
Sen gick Porre och vi gick in för att byta om sen började vi gå mot Bollamoravallen,på vägen ner, ser jag till min stora fasa molnet,det molnet var typ det största jag skådat och man såg verkligen VAR regnet öste ner från det. Det blev en snabb tripp igenom centrum för att införskaffa ett paraply till Aurora och ett regnskydd till vagnen för det hade jag inte med!Sen skulle jag möta Jennie nere vid vallen vi skulle gå in tillsammans,mötte även pappa och Susanne,hon tog Aurora på en gång och gick och satte sig på betongläktaren-inte den med tak....sen kom Jennie och vi gick och satte oss med dom.Regnet öste ju aldrig ner det kom bara lite i taget,lite regn lite snö,lite hagel...lite sol...
äsch man orkade inte ens tänka på vad som kom ner från himlen.Min telefon gick varm under hela matchen,vet inte varför men då ringde typ alla...haha kände mig jätte taskig som ville kolla på matchen istället för att prata!Susanne och morfar Kerre tog hand om Attoj och Aurora medans jag satt själv och kollade,tack för hjälpen!Mickis och hennes kompis Malou och barnen kom föbi en snabbis med,när det sen började snö/halga gick dom hem!
Hon hade varit och köpt sin vigselring,åh den är så himla söt och vacker och fin...Lyllo!
Matchen slutade tråkigt nog 0-0 men Tyresö spelade sjukt bra men lyckades verkligen inte få in den i mål!Tråkigt nog...
Sen gick vi ner till Jorres jobb och hängde där tills hans lutade,vi gick hem och jag lagade mat,sen lade jag Astor,sen Aurora,sen diskade jag,sen gick jag ner med en massa skit i källaren,nu bloggar jag..om ni undrar vart alla andra är som var här hemma gjorde under all denna tid så kan jag förtälja att dom drack öl och kollade på fotboll...MUPPAR om ni frågar mig!
Imorgon ska det bli varmt och sol,jag ska sola då med min nya Hawaiian tropic...jag är röd i fejjan från idag,we like!haha
Om jag ska gå på en till match för allsvenskan damlag i Tyresö så måste folk skörpa till sig det är fotboll,det är ett spel, det ska vara kul,hejaklacken ska sjunga och stoja,jag lät fan mer än dom vid vissa tillfällen!
nej så skärpning nu tjejer och killar,nästa gång vill jag höra "Tyresö sången" bröla ut över vallen!
"Havet och skogen,(klapp)
Och alla blommorna,vi går på ängen barfota du och jag,
VI gillar Tyresö här är livet härligt,
Bombijardi,bombijardi,bombijardi bombijardi bom!"
nej...godnatt godnatt min lilla apekatt!hahaha-for you who know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar