måndag 19 april 2010

Ny motor och fläktrem?

Imorse när servicekillen kom blev man ju lagom glad,det kan vara motorn på torktumlaren,det kostar runt 3-4000 kr,det var typ det den kostade-CRAZY!Fläktremmen låter knasigt på tvättmaskinen,fattar inte att man ska behöva betala för såna saker som man inte kan rå för?Som man själv inte vållat?Låter ju helt sjukt,men jag har ingen annan försäkring än hemförsäkringen så...
Vi fick besök av Andera Agneta och lilla Emma,som knappt är två veckor.
Hon är en liten kräkunge precis som Astor också är!
Hon blev lite tjorvig i magen och ville inte sov,jag höll henne medans Agneta gick igenom alla tusentals påsar haha nej men 5 påsar med kläder och skor.Och gissa vad?Lilla Emma somnade!
Hon var så himla liten och söt haha,Aurora och hon var i stort sett lika stor då dom föddes Aurora:3485 49 cm lång,Emma:3385 49 cm lång!
Andera och Aurora var på topp och busade och stojade runt,vi fikade och ungarna åt kakor i stora lass...haha!Sen blev klockan mycket och då stack vi ut för att dejta med Freja Nettan och Joakim!

Dom lekte ute i parken och när et var sol så var det verkligen varmt,till och med kortärmat-varmt!men sen kom molnen,shit va ruggigt det blev!Vi klädde på oss igen.Men jag var bara för hemsk,Nettan var barnvakt flera gånger,jag skulle "bara" in och hämta något och var borta i typ 10 minuter varje gång!först pratade jag med våran fastighetsgubbe om att det läcker från vår nya toalett,han fick till sin fasa syn på att dom som renoverat vår toa har målat in och över ventilationen på toaletten,och att i den andra ventilationen fanns inget drag!Helt galet,man kan ju undra hut lång tid det varit så med tanke på att vi har sjukt fuktigt i vår lägenhet!
Hur som helst kom jag ut igen. Vi hängde ett tag till i parken en var et dags att gå hem för att börja med middagen,men efter ett samtal från Freajs appa om att han skulle bli sen bestämde mammorna att vi skulle käka på Lilla Italien.det blev en avocadosallad var och ungarna delade på en Vesuvio!Både Freja och Aurora som var lagom trötta fick till sin stora förtjusning skjuts av Frejas pappa uppför backen hem!Superskönt för oss mammor vi gick bara med lillebrorsorna!
Sen gick vi hem och badade alla barn och sen var det läggdags!Mia kom förbi och hämtade lite kläder och ville kolla på till sin lilla bebis i magen!
Imorgon ska jag jobba,börjar klockan tre,det ska bli kul!Har ritat lite saker som min chef ville!Får se om det blir godkänt!
Cýaa gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar