onsdag 31 mars 2010

The dentist...



Jag ÄLSKAR mina nya örhängen jag köpte i Sickla...love love love!

Idag skulle Aurora till tandläkaren,hon var uppspelt och inte alls rädd!JAg var helt sjukt trött eftersom jag somnat med Astor på mitt bröst 2 gånger inatt och barje gång jag lade ner honom vaknade han...så inatt blev det inte mycket sömn...Hoppas på mer inatt!
När vi väl kom ner,för tidigt-fick vi vänta i 30 minuter!och då var det 20 minuter över tiden vi hade!Tillslut var det Arres tur!Alltså hon var så himla duktig,hon pratade med tandläkaren och gjorde precis som hon blev ombedd!Hon hade valt tröja helt själv-dagen till ära en Rolling Stones tröja...passade ju rätt så bra...

Ingen plack eller hål så långt ögat når!Mamma fick också beröm för tandborstningen...haha!Bockar och bugar!För det är faktiskt all cred till mig!Duktiga och stora flickan fick sen välja en tandborste,hon har två rosa hemma,- Jag tar en blå,jag har ingen blå sa hon...söt...sen fick hon välja en liten sak...hon valde en ring med ett rosa hjärta som var i barnstorlek passade perfekt!Sen gick vi och mötte Eva vid skogen vid Shell,alla barnen var utklädda till påskkärringar,tyvärr inte Aurora.Dom hade godisjakt sen när jag gick!
Sen gick jag hem och då vaknade Astor,han käkade en hel portion gröt,sen klädde jag om honom sen bar det av till BVC,Jonathan åkte in till stan med sin kompis. Astor hade gått upp ett helt kilo och var 62,5 cm lång!Stora killen, haha!Mat i hela ansiktet!haha


Sen gick jag till centrum och handlade lite på ICA sen gick jag och hämtade Aurora.Hon fick lite godis i en papperskanin hon hade gjort hos Eva.Hon blev jätte glad och gick hela vägen hem utan vidare bråk...men när vi kom hem sen bröt helvetet ut...Jag vill INTE höra HONOM!är allt jag har att sägs...haha!shit min röst är helt förstörd haha,alltså hon lyssnar inte för fem öre,hon har nog gröt i öronen...suck...Nästa vecka på torsdag ska hon operera in rör i örnonen,men det kommer gå bra!


Juste Mickis du är "avsmurfad"...haha

Nu är påsken här,vi gjorde lite ris igår...Det blev lite fattigt med påskdekorationer,för jag kan inte komma ihåg var jag lagt allt...bra va?
Imorgon ska vi träffa Sonja och Noah och gå på Tivolit som kommit till stan!haha det ska bli kul..intressant,tror det är samma skramliga skit som vanligt,men ungarna kommer nog tycka det ska bli kul...man blir nog rejält ruinerad dock...
Juste idag gick jag 13756 steg...utan kvälls power walk...

Det är fotbollskväll här,som vanligt,,,typ...Alla Opazo bröder hänger här...jag gjorde vitlöksbröd...det ser äckligt gott ut...men nej...det går inte...

Bakade morotkakemuffins till Sonja imorgon,..jag KANSKE smakar en halv...

2 kommentarer:

  1. Tack! Gud vad skönt att kunna prata igen :)

    Skulle kunna prova att smurfa Attoj, då kanske han är tyst när Aurora inte ojkaj höja honom! haha :)

    SvaraRadera
  2. Varsågod!Om du ojkaj så...haha

    SvaraRadera