måndag 15 mars 2010

EN ärta?

Astor hot in pink!

Idag träffade vi Mikaela och Ida-Minou redan klockan kvart över nio imorse!

Dom följde med oss och lämnade Aurora hos Eva,sen tog vi en promenad.

Promenaden blev dock störd ett flertal gånger av de äckliga bajskorvarna på vägarna!


Vi gick sen hem till oss och käkade lite lunch och fikade och snackade!







Astor snart 4 månader och Ida-Minou snart 2 månader!

Efter fikat gick vi och mötte upp Mikaelas "stora" barn Douglas och Kim,sen taggade vi ner till centrum.Jag ville fixa min skötväska som pajat,köpte två karbinhakar-som enkelt löste problemet!

Hämtade ut ett HM paket,sen gick vi hem.
När jag är vid nybodabron...då händer det...Mikaela utbrister:NU kör du i bajs!
NOOOOOO!hahaha men alltså så himla äckligt!Som tur var gick det bort i en vattenpöl!
Sen gick jag och hämtade Aurora...Hon sprang i förväg hela tiden ut på bilvägen vid Eva och jag blev så himla arg!Hon vägrade lyssna,så till slut fick jag springa efter henne,tog tag i hennes krage och drar henne mot mig, när jag gör det med ena handen tappar jag kontrollen över vagnen som är i den andra...vagnen flyger åt bara helsike med Astor i!
Alltså den typ tippade åt fel håll så han flög typ runt inne i vagnen,jag fick hjärtklappning och blev helt tokig!Som tur var klarade sig Astor utan några problem,han grät inte ens..stackarn han är väl van vid att bli behandlad som en liten trasdocka av sin storesyrra!

Vagnen klarade sig också...vilket också tur var annnars hade jag blivit tokig över det också...

Väl hemma så vill Aurora klistra och klippa lite,visst säger jag.Hon hittar lite silkespapper som hon gör små bollar av...helt plötsligt försvinner hon iväg när jag byter blöja på Astor,Mamma du får inte se,kom inte hit mamma.Jag tänker inte så mycket mer på det...Sen kommer hon tillbaka och tittar på mig lite konstigt...petar sig i näsan och gnyr lite..är du snorig?frågar jag....Aaa...Ok,oj jag ser en snorkråka...VAFAN!AURORAAA!Ungen hade petat in VÄRSTA biten av silkespapper låååångt in i näsan!Som tur var fick jag ut det!Biten hon hade där inne var väl ca 5 cm lång!Den tog aldrig slut!Jäkla unge alltså!

Puh...tur att den kom ut iallafall...


Jätte gulligt att hon tycker om Madicken men i helskotta heller om hon håller på som Elisabeth!

Nej nu ska jag mysa lite med Jonathan...

Vill bara avsluta med att tillägga följande...
Alltså en del folk som bor i Tyresö borde ha en fet smäll,fattar inte var dom får all fantasi ifrån...

2 kommentarer:

  1. Varför får Mikaela cafe latte och jag snabb kaffe? Haha... Tack för att jag får kaffe överhuvudtaget! Tummen upp för bloggen sweetiepie!!

    SvaraRadera
  2. Haha Fvet Duf FVAD!?det ÄR pulverkaffe med extra exklusiv mjölkskummning!Du fick ju det ute i parken JÖ!haha Thank´s hottie!

    SvaraRadera