tisdag 23 februari 2010

Thank god it´s friday!

Fredagens händelser var ju sjukt tråkiga!Aurora var hemma,hon vaknade på natten och skrek,ont i öronen-INTE IGEN!suck...Joanthan sjuk som ett as,gick och jobbade ändå men kom hem vid 2,då fick vi skjuts direkt in till SÖS med Astor för att kolla hans hosta.Lika bra att kolla Arres öron på en gång.Efter en massa prover och en massa timmar!- får vi svaret att han har RS-virus.KULJUL!som jag trodde!Jag sa till och med det på Tyresö Hälsan men men en mamma känner väl sina barn bäst?Aurora hade skjukt tråkigt på sjukhuset men vad ska man göra?Vi kom hem tidigt och somnade tidigt.Astor fick hem en apparat,som en väska som man plockar ihop en massa saker och sen sprutar man ner koksalt.När man trycker på en knapp bildas det som ett ångmoln/gas från en slang som man håller vid näsan/munnen som tydligen ska underlätta andningen-vettefan om det gör det men men.När klockan var kvart i sju blev vi färdiga och JOnathan och Aurora sprang ut till bilen där Andy väntade!Jag var tvungen att satnna kavr för en genomgång av maskinen.Sju minuter feter dom åkt är jag vid busshållsplatsen...suck...svinkallt inga vantar eller mössa eller halsduk!Men hem kom jag iallafall...Nu var det bara att börja rigga inför morgondagen då Johanssons skulle besöka oss!


En trött Astor efter en heldag på akuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar