onsdag 17 februari 2010

Fettisdagen,fet-tisdagen,fettis-dagen!

Fjortis posar!haha
Haha det är alltid en fet-tisdagen för mig,fast det borde heta fettis-dagen istället...haha det låter mycket roligare!


Jaha måndagen har ju redan passerat,vi hängde med till Kaatach igen med Eva,tre andra dagmammor hängde med också så det var fullt hus!Alltså så himla skönt för Aurora och bara springa runt och leka.





Klockan fyra bar det av till Tyresö Hälsan för Aurora och Astor.Aurora fick hostmedicin, men doktorn tyckte inte att någon av mina barn lät speciellt hostiga,nej nej men kan man komma vid 2 på natten med ungarna när det är som värst?Då kan man göra sin bedömning,Astor fick bricanyl,vilket inte hjälper ett skit,idag på apoteket tyckte dom att vi skulle åka till akuten,jag tror jag tar det på fredag om det blir ännu värre,för han hostar väldigt mycket nu, och har feber också,gav han hans första alvedon igår.Allt påminner mig bara om helvetesfärden med Aurora,jag var på tyresö hälsan 14 gånger på typ 2 veckor, och 4 gånger på sös,innan dom tyckte att hon behövde astmamedicin-hoppas på GUD att det inte går lika långt även denna gång!

Efter att vi blev klara var jag ju tvungen att hämta ut den äckliga medicinen från apoteket,så det var bara att knalla ned med båda barnen,en i vagnen och en i pulkan-som vanligt.Ringde pappa som visade sig vara i centrum så han var barnvakt i 5 minuter när jag var inne på apoteket,när jag kommer tillbaka kör hon samma "ica-race-unge" som vanlkigt ligger på centrumgolvet utanför lek-it och muppar sig!ÅÅÅHHH försöker hålla tålamodet en bit till,men när vi gått mer än halvvägs hem och jag kommer på att vi inte postat Auroras kalasinbjudningar då är jag i upplösningstillstånd,det var bara att knalla tillbaka till centrum igen och lägga på breven...kul...jag var hemma kvart över 6...då hade vi visst inte heller ätit...


Astor kör race på natten...jag är helt död...


Tisdag...


Lämnar Aurora,går ner till centrum...tycker mig se en massa snygga nya kläder på HM men icke sa nicke,eller jo,men alla gjorde att man såg ut som en fet ko,haha,hämtade ut lite saker jag beställt till kalaset,sen köpte jag en sallad och gick hem,sen kom min man hem, och tog Astor och jag gick och hämtade Aurora,vi träffade Annica och Livia på vägen hem och fick skjuts upp till oss...det var skönt!haha fotbollskväll med grabbarna grus senare och som vanligt gick jag och lade mig alldeles för sent!


Onsdag idag...Astor hostar och har feber..suck...


nej nu vaknar han måste springa och hämta honom!Har precis stoppat in muffinsen till Auroras kalas imorgon i ungen!Sen när Arre kommer hem ska vi städa ihennes rum,måste ta bort lite leksaker, för dom är ju väldigt många just nu,svårt att komma fram haha!


TJOLAHEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar