torsdag 6 maj 2010

Öra öra näsa mun...haha

Dagen började lagom kaotiskt!Hade ställlt klockan på tio över sex,för att ta bussen tjugo över sju.Men eftersom mina ungar körde race halva natten och Tojjen vaknade fem,så var jag helt slut när klockan ringde då jag precis fått honom att somna om!Jag stängde av larmet och tänkte-bara fem minuter till-inte så smart.Vaknar igen TIO I SJU!aah hoppar ur sängen och väcker Jorre!-som väcker Arre,medans jag borstar tänderna och klär på mig...slänger ner Arre i vagnen och kutar ner till bussen,jag är tidig tillochmed!Får vänta i typ 10 minuter tills bussen kommer!
Väl på bussen...
På med EMLA plåster,som skulle bedöva för kanylinsättning,viket fasiken vuxna också borde få!


På väg till Operationsavdelningen...

Aurora valde ett bokmärke efter hon fått kanylen i armvecket,ser ju nästan ut som henne,tycker jag och halva sjukhuset med...
Glatt ovetandes...än så länge...

Auroa valde rosa mössa till henne och blå till mig,snyggaste rocken fick jag med...haha
Tur att man inte ser såååå himla trött ut...TJENA...haha
Ungefär 1 minut efter kortet är taget är hon nedsövd...
13 minuter senare...kommer hon ut rullandes,helt sjukt hur fort det gick,jag hann gå och köpa en smörgås och sitta ner och äta tre tuggor...

Tyvärr vaknar hon av en hostattack,och blir typ ledsen och ser helt vilsen ut...sen blir hon glad,och då får hon en glass,sen blir hon sjukt ledsen och vill bara klä på sig och gå hem.
Det blev hårda bud,så på med kläderna och ner till Apoteket...Efterom hon är lite snorig var ena örat lite svullet,när dom satte in röret där blödde hon lite,så hon fick örondroppar mot det.Papa kom och hämtade oss och det gav oss tid att köpe en till glass till Aurora,vilket var uppskattat!
Satt ute på en parkbänk och mös ett tag.Sen kom morfar och då åkte vi hem.Astor och pappa väntade hemma,jag tog Astor och gick ut på en promenad med Mickis,när jag kom tillbaka sen var Aurora på sitt bästa humör och ville gå ut och leka,jag messade Freja och Nettan och vi dejtade senare i parken..Aurora lekte och tjoade och tjimmade,fick tom en present av Freja som hon blev så glad för "skolböcker",man märkte inte av att hon hade ont eller någonting!Vilket är toppen skönt...Hoppas man kanske märker någon skillnad så inte hela ingreppet var förgäves...Jorre stack ibäg på fotboll en timme,sen myste vi hela kvällen,lite ovanligt...haha
Idag,fredag,alla vi badade på morgonen,utan pappan förstås som jobbade,sen kom Freja och Nettan och Joakim hem till oss och lekte. Dom var här någon timme sen ville Freja gå hem,det gjorde inegnting för vi skulle nämligen hämta Svante och Greta i skolan vid fyra så vi passade på att gå när dom gick!Kom hem hit och lovade Svante att han skulle få gå på hans skoldisco!Han åkte med en kompis och skulle få skjuts hem med.Mamma kom och hämtade Greta och jag fick ett par fina örhängen av henne,tack mamma!Nu har vi druckit MOOOSKIIITOS och ätit lite goda saker...Nu är jag så trött att jag kan stupa...
Imorgon ska det tydligen vara skitväder...
Åh så tråkigt att det inte blir partaj imorgon..,
Bärre lycka nästa gång!
Juste ville bara också påpeka att Granitvägens "trendsätter" inte är jag...haha fett pinsamt...haha

2 kommentarer:

  1. hahaha, granitvägens trendsetter! haha, dagens outfit?

    Ja nästa gång får han fan hålla sig frisk, vill ju kunna få in lite party också, kan ju inte bara dricka kaffe och byta blöjor!

    Jag som hade hela menyn klar också.. :(

    SvaraRadera
  2. men vad händer. Typ INGENTING!!!! Vill se bilder på sötungar!

    SvaraRadera