fredag 6 november 2009

Oh my god,is it the schwinflu?

Igår kväll kom min kära karl hem, alltid på sitta vanliga glada humör...NOT...
Det framkommer då att han inte mår bra...har tydligen feber...och ont i kroppen,och hosta...
Allt jag ser framför mig är den fula tjocka gubben från "Sun Trip" som sitter med en handduk över huvudet i den där fula typ nässprays reklamen:


"Ni kvinnor snackar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en man är riktigt förkyld!"
PFFFFF...jaja...gubbe
Ja ni så nu itter man här med en karl som tror han har svininfluensan...
Ack vilken tur att man inte vaccinerat sig då...INTE...
Hörde idag att vaccinet var slut i Tyresö...
Åh vad jag inte orkar bli sjuuuuuk!
Jag tror bara att det är summan av kardemumman när man jobbar som han gör och typ
tror han fortfarande är 15 år och kan hålla igång som förut...
Men man ska ju aldrig säga aldrig...tyvärr...


Jag sprang till bussen imrose med Aurora över axeln och hann...
Lagom kult det kändes sen när man stod på bussen och typ krampaktigt höll i ledstången
och ler lite hysteriskt för det kändes som ungen skulle ploppa ur då.
Kliver av vid masten och hämtar cykeln, cyklar till Eva och lämnar.
Cyklar hem, bakar skorpor till söndagens lilla kalajs.
Städar lite, viker ihop alla bäbiskläder som jag och Sonja gick igenom igår...
Alltså alla nya pojkkläder...haha
Kommer då på att,ja juste man kanske ska packa en såndär BB-väska nu,
för det har ju jag inte gjort än...fixar det, städar lite mer.
Äter lunch, cyklar till Lidl,pantar burkar,handlar all mat tills på söndag-


SCHMÖRGÅSBÅARD!


Cyklar hem, lämnar all mat,STÄLLER in det i kylskåpet också, jag cyklar sedan och hämtar Aurora och sen bär det av till centrum.
Handlar det sista på ICA, innan det en snabbis på HM.
Aurora var ju då lagom söt, halv fem, och tjatar om varje sak hon ser.
Hon blir så jävla sur för hon inte får ett nytt "Hata Hello Kitty" läppglans...
Hon har redan fyra hemma...kom igen UNGE!
Jag är i det skönaste av alla tillstånd när vi är inne på ICA-


UPPLÖSNINGSTILLSTÅND!


Köper en jäkla ICA pizza till min unge och ska betala...
Haha jag måste bara berätta , att innan det här så sket jag i att ta med min plånbok
så jag hade bara mitt kort,inga lösa pengar alls...
Jag frågade i ICA kassan i värat sketna centrum om dom hade en sån där polett till en vagn,
Nej,dom är slut, du kan ta ut 5 kronor i någon av våra 150 meter långa köer,
jag hade lust att ge den där unga blonda äckliga "snärtan" en fet jäkla smäll.
Väl hemma står jag i köket efter att jag satt in den exkliusiva pizzan i ugnen,jag bara står med armarna i kors och typ stirrar på ugnen,
då kommer Aurora fram till mig och ser helt förtvivlad ut.
-Mamma gör du ingenting nu!?
-Va?Vadå om jag inte gör mat,eller?
-Ja, mamma ska jag inte få mat nu?
Börjar också i den sista meningen att gråta...då hade hon varit vaken i precis 11 timmar...
Hon springer sedan tillbaka till mattan och alla utslängda leksaker i vardagsrummet
och lägger sig igen...


Vid läggdags vill så klart inte min söta gulliga dotter sova med sin mamma
utan sin sjuka far. det funkar ju inte...förstår ni ju alla...


?!


Det tog över 1 timme att få ungen att sova, men det var en rolig tid...haha
Hon höll på att somna redan efter 5 minuter...sen typ vaknar hon till liv och kommer på att hon vill ha välling...då har hon ändå ätit mycket typ 1 timme innan...

-Men Aurora, du kommer få ont i magen,du kan dricka välling på natten istället.

-Mamma,jag bill ha bällin nu, det e natt nu fatist...

-Men du kommer få ont i magen...

-Jag har inte ont i magen, jag bill ha ont i magen mamma.

-haha,men Aurora vill du verkligen det?

-Då kommer jag att kräkas,i töndags (söndags),tåhär (såhär) bläää (härmar kräkljud)


HAHAHA jag skrattade så himla mycket,sen gick jag upp och gjorde välling till
ungen, jag somnar före henne och vaknar halv nio av att Jonathan kommer in
och försöker få mig att lägga mig i våran säng.

Jag går upp,och nu sitter jag här, så himla trött!


Kan inte komma på nåot gott att äta heller...suck...haha

För över en månad sedan handlade jag på "Bönor och Blad" på Östermalmstorg, man fick då två stycken valfria te prover.
Jag frågade tjejen om någon av teerna var extra bra om var gravid. Hon berättade då för mig och Hallonblad,att man ska dricka det innan man ska föda osv...det enda jag får upp nu när jag googlar det är att det ska sätta igång förlossningen...undra hur pass sant det är...

Tur att jag inte hann dricka mer är 4 klunkar...

Känns lite creepy...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar