fredag 20 november 2009

Onsdag,Torsdag,Fredag

Hejsan Hoppsan alla, alla...(Sunes pappas röst)
Ja, som ni kan förstå så är det fortfarande ingen unge som har ploppat ut ännu...
Skit tråkigt...det är faktiskt skit tråkigt, det är inte jobbigt att vara gravid den här gången, man har för mcyket att tänka på hela tiden med en unge som redan kutar runt en.Hmhm låt mig rätta det det jag menar TVÅ ungar. Min karl räknas faktiskt som ett barn han med...TOBÄRR!
Särskilt härom dagen när jag bad honom att leka med Aurora i 10 minuter tills maten var klar,två minuter senare leker dom runt mina ben i köket-Björnen sover, och JAG ska sjunga tycker Aurora. Haha ni skulle ha hört Jonathans version så förstår ni!haha...
Måste bara berätta en sak,om i torsdags morse innan vi gick till cykeln.
Aurora hoppar glatt ut från porten och går typ 3 steg sen häpnar hon,
-Ahhh, mamma!
Jag gick lite före så jag vände mig om för att se vad felet var, för fel är det ju alltid när hon har just DEN tonen.
-Men mamma, KOLLA, vart e alla männskor?
-Eehh va? Vadå?Alla vad?
-ALLA MÄNNSKOR!
-Alla människor?
-Ja, dom är borta det är bara vi nu, ingen annan.Bara du och jag mamma,du och jag...och så log hon.
Jag skrattade så jag nästan kissade på mig.
För sen började hon sjunga lilla lilla mamma...Saltkråkan sången...
Fick höra från Eva senare att dom läst en bok där en pojke drömde att alla människor försvann.
Jag tyckte det lät lite läskigt...
Juste drömde faktiskt om trailer till 2012 den verkar helt sjukt äcklig.
I onsdags åkte jag och Jonathan till IKEA, den gamla hederliga vägen-kommunalt. FY FASIKEN va segt det är, det tar verkligen 400 år med bussen från Norra Sköndal, men men om man är ett ICA barn och inte har någon bil eller körkort är det väl bara att knipa och le, haha.
Vi kom överens om att Aurora inte kan ockupera våra vardagsrumshyllor längre med alla sina tusentals leksaker.Så vi köpte ett skåP-på hemkörning så klart!jag fixade klart allt idag, det blev gulligt!Skåpet är propp fullt,allt fick iaf plats!Aurora berättade för mig att det bara var spöken som hade såna skåp (Lilla spöket Laban filmen),jag förklarade för henne att vi lånat det av honom.Hon blev ännu gladare...



Måste också visa hennes nya huvudfoting,det verkar som att det bara går att rita såna här snygga på den här tavlan. För hos Eva hade hon inte gjort det...


JUSTE! Jag vaccinerade mig igår,bättre sent än aldrig.Jag har inte velat göra det för att dom inte vetat vad som händer med bebisen,men etersom att beslutet om att barn under tre år får vaccineras nu så tog jag med mig Aurora och vaccinerade henne med.
Jag vaknade tio i nio på morgonen, dom skulle börja vaccinera klockan 9 nere på Tyresö Hälsan.
Jag som hade tänkt att vara där i god tid för att slippa köerna a´la Forellskolan som prydde Mitt i Tyresös framsida häromdagen. När jag kom dit vid tio...hmhm...var det typ 20 barn/mammor där. Jag gick in och flirtade lite med sköterskan och fick en nummerlapp jag med, för dom skulle egentligen bara vaccinera småbarn. Jag fick numemr 71 och 72, dom var på nummer 10...HA!
Jag och Aurora gick till lekparken mittemot Statoil och lekte,eller Aurora lekte jag svor i telefonen åt Comviq för det har ju inte gått att ringa i 3 dagar nu! Helt jäkla galet! Hur som helst gick vi tillbaka efter 40 minuter och vi får går upp. Dom tog in oss på ett eget rum, Auroraq får psykbryt när hon ser sprutan och jag får hållai henne, att hålla fast en tre-åring när man har en fet gravid mage är inte så lätt bara så ni vet...hur som helst blir hon tyst i samma sekund som sköterskan tar ut nålen, för då fick hon ett Bamse-märke. Sen fick jag en spruta. OH MAN,det känns som min arm har blivit mörbultad!Skojjar inte, den är svullen och typ gul öööhhh....
Juste fick hårda bud från chefen idag att jag svär för mycket i bloggen ahah...alla mina lärare genom tiderna säger att jag skriver som jag pratar, men så är tydligen inte fallet.Jag är alltså mer grov i munnen skriftligt än "pratligt" haha. det är väl tur det iaf!
Hon berättade också för mig att när man jobbar på NK så heter det att man är en "NKIT" det tyckte jag lät helt knäppt och garvade! Men så heter det tydligen...
Jag behövde inte lämna Aurora idag thank god (en morgon och en hämtaning måste ju Jorre klara av). Jag fixade och donade hemma hela dagen,hann också duscha innan jag skulle hämta Aurora. eftersom att det verkar som att ingen annan hos Dagmamma Eva, jobbar i butik så kan tydligen alla hämta skit tidigt på fredagar, kom dit klockan tre då var det typ inga barn kvar...konstigt... Men men jag och Aurora gick hem och lekte bäbis istället, ett tag var jag också en gris...snällt va?haha
Avslutade sedan dagen med att baka mina famous skorpor...har redan ätit 3...man får väl ta en till?haha
Hejja på bäbisen ikväll så kanske den kommer!




Juste måste bara gratta lilla Freja som också ska få en lillebror :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar