torsdag 5 november 2009

Handen

HAAAAH, hur gör man när man inser att ens unge kanske har gröt i öronen?
För det verkar som det,jag tror att jag bad Aurora över 50 gånger idag att klä på sig
sin overall, efter den 48:e gången svarar hon:
-Mamma, får jag godis nu?
Hmm...vet inte om det var gulligt eller om det triggade min frustration ännu mer!
Måste också berätta om imorse, när jag lämnade av Aurora hos Eva, som
var hos Patricia. Hon sa hej till alla barnen, gick väl i stort sett raka vägen fram till Måns och kommenterade att hennes mössa var snygg eller nått sånt.
Tillbaka får hon då en puss på kinden, SÅ jäkla gulligt!
Han skämdes så himla mycket när han såg att jag såg att han pussade henne!Haha...
Åh måste bara visa den UNDERBARA tavlan jag fick av Anna,Ken och
Leah i fördelsedags present! ADORE!




Alltså jag skäms typ när jag åter igen blir lagom förtjust över att
Haninge centrum/Handen också är omgjord!
Jag häpnade ju över Sickla köpkvarter i måndags, shit...
vilka månader jag har framför mig!haha...
haha...ja du Anna, haha du har nog rätt...när det gäller vårat "shoppoholic" beroende
så kan man ju inte säga att vi gynnar varandra!
MEN tänk så mycket onödiga tankar och kommentarer vi slipper fälla till/på våra män,
så om kosingen tvinar lite någon månad får dom fasiken ta det!
Dom ska istället vara glada att dom slipper knalla runt med oss medans man myser och
dom har lust att kräkas av tråkhet och vill gå hem och kolla på fotboll och dricka öl/rom.

Men seriöst hur fasiken kan man anställa sån jävla bitter och "häxansurtantig"
personal på Babyland? Byt personal så kanske fler människor handlar hos er!
Det heter "kunden har alltid rätt".
Men jag tror inte det talessättet nått dom ännu...
Det sötaste var när kassörskan stod och bet på naglarna med armarna i kors efter att vi betalat...för EGENTLIGEN kostar ju en service på en barnvagn 150 kronor, BULLSHIT!
Var glada att vi ens sätter foten hos er.
Det är därför jag valde att INTE köpa min vagn hos Babyland den här gången...

Ja, tur var det ju att bussen var sen,det var nästan på gränsen att man
hade fått ett utbrott annars i vårat söta mysiga Sverigeväder vi hade idag.

Jag hoppade av bussen vid Bergfoten och insåg att klockan faktiskt bara var fem i fyra,
sprang in på det nyöppnade bageriet vid "Lilla Italien" och handlade lite gott,
vi skulle ju nämligen få finbesök!
Noah och Sonja!

Vi blev hämtade hos Eva av Sonja, VÄRSTA LYXEN!
Sedan hade barnen och mammorna världens bästa kväll,inget gnäll inget tjat,
bara en massa kult!
Busungarna hamnde framför tv:n tittandes på Einsteins...
sedan busandes med handdukar?!
sedan pussandes i vardagsrummet...
Undrar vad pappan skulle säga om det...haha
Eller jag menar vad Måns skulle säga om det...


Aurora somnade vid halv åtta...

-Mamma,jag älskar dig...

-Jag älskar dig med...

-Mamma, jag var glad idag. Noah är knasig.

-God natt Aurora.

-God natt mamma...Mamma jag bille soba med pappa inte dig.

-Mmm, va söt du är.

haha suck...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar