fredag 19 november 2010

Inget för er som är lite känsliga!

Idag ska jag då blogga igen...om vad som hänt idag...det har nämligen varit en händelserik dag!


Först så pratade jag med farmor,sen pratade jag med pappa angående mina värden som kom tillbaka idag,dom var OK men OK är tydligen INTE ok...fattar ingenting men men...Ja men iallafall jag står inne på toaletten när jag pratar med pappa i luren (sminkar mig samtidigt) så hör jag att någon av banrnen ramlar i vardagsrummet,ingen börjar gråta eller så,så jag väntar med att gå ut en liten stund...knallar in i vardgasrummet och vad får jag se?Jo,Astor har blod runt HELA munnen!EEHhhhhh!?Panik!Alltså han har ramlat och slagit sig förut men den var så mycket blod att jag blev helt galen!Som jag trodde så hade strängen mellan framtänderna gått sönder...den hängde som en slamsa och dinglade...livrädd...men jag vet att man inte kan göra något åt det...han blödde i typ 2 timmar fram och tillbaka,men grät inte eller så...konstigt om ni frågar mig...

OBS!jag tar den bilden som inte är lika hemsk...det här var efter kanske 1 timme och 25 torkningar senare.
Har också glömt att berätta vad Aurora gjorde i tisdags!
Ena örat fick vi ju ta bort örhänget på....Det fick jag göra igen i fredags förra veckan...SHIT vilket meck...hon ifck en böld bakom örat den här gången med,FAST den var inte svullen ända fram till "hålet" så den sprack inte när jag tog av örhänget som jag trodde den skulle göra.Hur som helst växte den över helgen och på måndag kvällen var den så stor att jag och Jonathan vara så hemska att vi höll fast henne för jag ville sticka hål på den...men det gick inte...hon var helt hysterisk och hade jätteont.Så på tisdagen kvart över två fick vi komma till Tyresö Hälsan...Den otroligt konstiga Dr.Ternstedt bestämde sig för att det bästa för henne var antobiotika,ja absolut inget annat. EH?Jo sa jag,ta hål på den,hon behöver ingen antibiotika,hon mår bra ingen feber eller så.Aha...ok då gör vi så da...Om jag hade sagt att vi skulle skära av hela örat hade han väl godkänt det med..pucko....Aja vi fick följa efter honom till ett rum med en brits,jag satte mig på britsen och sen skulle Aurora ligga bredvid mig...Hon skulle alltså,4 år snart,livrädd och ovetandes,dessutom UTAN bedövning(för han pratade hela tiden över hennes huvud) ligga ned helt stilla så han kunde få tvätta rent och sen skära upp bölden!vet inte vad han har haft för patiienter tidigare i sitt liv för han är typ 75 år men dom barnen måste ju ha haft något allvarligt fel om dom legat stilla när något liknande hänt!Slutar med att hon sitter i mitt knä och en sjuksyrra håller i henne(hon höll för övrigt så hårt att Arre fick ett blåmärke på armen....)Han tar skalpellen och sticker hål på den och Aurora är helt galen och skriker och gråter jag tyckte så himla synd om henne.När det var klart gick han bara ut från rummet sa ingenting till mig eller sjuksyrran. 10 minuter efter har han inte kommit tillbaka då ringer hon in till honom; Nej dom kan gå hem nu. Allt han säger!MUPPdoktor jag säger bara aldrig mer,Wanje ska man gå till ingen annan!Vi gick till godissvampen sen och Aurora fick köpa lite godis!Nu ser det betydligt bättre ut och bölden är snart borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar