söndag 6 december 2009

Helgen i korthet...

Idag är det redan söndag..jag fattar inte att Astor blir 2 veckor imorgon det går så HIMLA fort att man blir rädd!Jag var ju så himla glad att hans mage inte verkade vara som Auroras var...för hon hade ju kolik tills hon var typ 6 månader!Jag har nog misstagit mig för han stånkar och stönar och vrider sig av skrik och smärta varje gång det kommer en liten prutt!Snaaaark...haha
Aurora skulle hjälpa mig att byta hans blöja idag...vill bara tillägga att det låter som att någon slår honom varje gång man ska göra det,han verkligen total hatar när man ska byta och skriker tills han är blå!Iallafall så slutar det hela med att Aurora säger till honom på skarpen att man inte får sprutlackera mamma med världens bajsstråle,den var helt sjuk,det kom verkligen ÖÖÖVERALLT!Jag säger som Aurora Öck...Ok, nog om sånt mysigt!haha...
I lördags knallde jag och Aurora och Astor hem till min kära mor,som för övrigt inne var hemma utan hon skulle på gallej...hennes nya grej!Haha...no affence morsan!Det rimmade till och med!
Vi träffade gammelmormor däremot,Aurora och Greta lekte...men jag tror Aurora blev gladast när Svante kom hem precis när vi skulle gå...som ni kan se...
Alltså det är så himla gott med ost och pepparkakor och fikon marmelad att jag skulle kunna leva på det!


Idag hade vi lite besök hemma!Anna Ken och lilla Leah kom och hälsade på!
Vi käkade morotskaka och myste!
Jag fick en pepparkaksform som såg ut som en muffins!SUPERGLAD!Kommer lätt att bli dom finaste pepparkakorna EVER!
Nej nu måste jag fixa lite mat inför imorgon då kommer Oscar My och lilla Lo hit!
Haha jag glömde skriva att jag också ska ta mig en smörgås nu med en helt ny (fortfarande varm) julskinkeskiva på!MUMS!
Är också sjuuuukt sur över att det var Jonathans sista lediga pappadag idag...
Vi får se hur det går nu när han börjar jobba sina sjuka arbetstider igen!
Vet en liten busig tjej som kommer sakna sin pappa...



1 kommentar: