söndag 4 december 2011

Pepparkaksstök och födelsedagar!

Igår fyllde Jorres storebror år! Grattis Michel!
Idag fyllde min svägerska Marcela år! Grattis Marcy!
Idag fyllde även min lilla kusin Amanda 5 år!
Och en av mina bästisar Nike!
Grattis Grattis till alla er önskar vi!

Idag var det verkligen kallt och blåsigt, usch och fy för dagen igår, vi gick till centrum i hemskt väder...sen när vi gick hem vart det kolmärkt och spöregn...ännu värre!Wääh... inga regnvänliga kläder heller...suck...
Idag har vi gjort pepparkakshus och grämat oss över att ALLA bra filmer från när jag var liten inte finns någonstans!Aurora fick göra ett eget, jag hade två hus som vi skulle göra men båda hade trasiga delar !? Vi fick fixa lite med kniven så det blev lite special...Auroras hus...blev...hmm..kladdigt haha

Jag blir galen...men framför allt ledsen...vadå ska inte alla barnen få se ALLA barnfilmer som gjorts?Släpp dom igen vafasiken!Här kommer min vill ha lista, säg till om ni vet vart man kan få tag på dom! Allt funkar..dvs VHS också haha...

1. The pagemaster
2. Ferngully3. Katy den lilla larven4. Tummelisa5. Ett troll i Central Park
6. Rocka a doodle
Det är typ dom jag längtar efter att se, mest Ferngully...Åååh kommer ihåg när jag brukade ligga hemma hos min mormor och äta körsbär och få smörgås med egenskivad saltgurka, så brukade hon alltid ställa tallriken på ett sånt där brickbord på sängen...Så kollade jag på Ferngully, eller Katy...Usch vad stor jag e...Ångest...

1 kommentar: